BizSolutions

More Website Templates at TemplateMonster.com!

Καννέλος Νικόλαος

Σχολή Επιβλέπων
Χημικών Μηχανικών
ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

 

Αντικείμενο διατριβής:
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΥΨΗΛΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Θεματική ενότητα: Νομικές, Κοινωνικές και Οικονομικές Επιστήμες

 

Περίληψη:

Σκοπός της διδακτορικής έρευνας είναι η μελέτη των χαρακτηριστικών της επιχειρηματικότητας που βασίζεται στη γνώση καθώς και η επίδρασή τους στην καινοτομική επίδοση και την οικονομική μεγέθυνση νέων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε κλάδους υψηλής τεχνολογίας στον ελληνικό χώρο.  Πιο συγκεκριμένα, διενεργώντας εκτεταμένη έρευνα πεδίου και  εις βάθος μελέτες περίπτωσης σε επιλεγμένες επιχειρήσεις διερευνώνται:

• Οι  παράγοντες που διαφοροποιούν τις νέες, δυναμικά αναπτυσσόμενες ελληνικές επιχειρήσεις από αυτές που   απλά επιβιώνουν.
• Οι διαφορετικές τυπολογίες επιχειρήσεων που ανιχνεύονται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, όπως οι δεξιότητες   και οι γνώσεις του ανθρώπινου δυναμικού,  οι ικανότητες του ιδρυτή ή της ιδρυτικής ομάδας, οι οργανωσιακές   ικανότητες  και οι στρατηγικές επιλογές της επιχείρησης.
• Οι παράγοντες του εξωτερικού περιβάλλοντος (κρατικές πολιτικές, ρυθμιστικοί παράγοντες, ανταγωνιστικό   περιβάλλον) που επηρεάζουν την επιχειρηματικότητα έντασης γνώσης.

Ο Υ.Δ. στο διάστημα μεταξύ της έναρξης του φυσικού του αντικειμένου έως τον Οκτώβριο 2012 εργάστηκε συστηματικά πάνω στο ερευνητικό του αντικείμενο, και ειδικότερα επικεντρώθηκε στα εξής πεδία:

• Δημιουργία του κατάλληλου εννοιολογικού πλαισίου, έπειτα από εκτενή επισκόπηση της διεθνούς   βιβλιογραφίας, για τη μελέτη του φαινομένου της επιχειρηματικότητας που βασίζεται στη γνώση και της   επίδρασής του στην καινοτομική συμπεριφορά και τη μεγέθυνση ελληνικών επιχειρήσεων που   δραστηριοποιούνται σε κλάδους υψηλής τεχνολογίας.
• Προετοιμασία της έρευνας πεδίου και δημιουργία δομημένου ερωτηματολογίου για τη διερεύνηση των   χαρακτηριστικών της επιχειρηματικότητας που βασίζεται στη γνώση σε ελληνικές επιχειρήσεις που   δραστηριοποιούνται σε κλάδους υψηλής τεχνολογίας. Ο σχεδιασμός του ερωτηματολογίου βασίστηκε στο   εννοιολογικό πλαίσιο της διατριβής.
• Επιλογή αντιπροσωπευτικού δείγματος νέων επιχειρήσεων που ανήκουν σε διάφορους κλάδους υψηλής   τεχνολογίας για τη διακίνηση του ερωτηματολογίου.
• Αναζήτηση - καταγραφή και κωδικοποίηση πρόσθετων πληροφοριών σχετικές με το αντιπροσωπευτικό δείγμα   νέων επιχειρήσεων από κλάδους υψηλής τεχνολογίας που έχει επιλέγει για τη διακίνηση του ερωτηματολογίου   της έρευνας πεδίου.
• Διακίνηση πιλοτικού ερωτηματολογίου της έρευνας πεδίου σε επιλεγμένες επιχειρήσεις ώστε να ελεγχθεί η   αξιοπιστία και η καταλληλότητά του και να γίνουν οι απαιτούμενες βελτιώσεις.
• Συνέχιση της επισκόπησης της διεθνούς βιβλιογραφίας που σχετίζεται με την καινοτομία, την   επιχειρηματικότητα και την επιχειρηματικότητα που βασίζεται στη γνώση με σκοπό να καλυφθούν θεωρητικοί   προβληματισμοί που προέκυψαν κατά τον έλεγχο του ερωτηματολογίου.
• Αξιολόγηση και σύγκριση του ερωτηματολογίου με άλλα αντίστοιχα ερωτηματολόγια και άλλες έρευνες που   έχουν υλοποιηθεί τόσο από την ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας   όσο και από άλλες ερευνητικές ομάδες στο διεθνή χώρο. 
• Καταγραφή των δυνητικών προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν κατά την υλοποίηση της έρευνας και   συζήτηση σχετικά με το σχεδιασμό εναλλακτικών λύσεων για την ομαλή ολοκλήρωση της έρευνας πεδίου.
• Μεταφόρτωση του ερωτηματολογίου της έρευνας πεδίου στην ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης ερευνών   πεδίου της εταιρείας questionpro, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους και εγκυρότερους παρόχους   υπηρεσιών σχετικές με ηλεκτρονική προώθηση και διαχείριση ερωτηματολογίων.
• Συλλογή δεδομένων, καταγραφή και διόρθωση στοιχείων που αφορούν το δείγμα νέων επιχειρήσεων που   δραστηριοποιούνται σε κλάδους υψηλής τεχνολογίας, και στο οποίο έχει διακινηθεί το ερωτηματολόγιο της   έρευνας πεδίου με σκοπό τη μελέτη των χαρακτηριστικών της επιχειρηματικότητας που βασίζεται στη γνώση.
 • Υλοποίηση της έρευνας πεδίου, πραγματοποιώντας τα παρακάτω βήματα:
      ♦Ηλεκτρονική προώθηση του ερωτηματολογίου στα ιδρυτικά στελέχη των επιχειρήσεων.   
      ♦Τηλεφωνική ενημέρωση της κάθε επιχείρησης σχετικά με τη διεξαγωγή της έρευνας.
    ♦Τηλεφωνική υποστήριξη για τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέσω της οποίας το ερωτηματολόγιο       είναι προσπελάσιμο στους ερωτώμενους.
    ♦Τηλεφωνική επικοινωνία με τις επιχειρήσεις που δεν ανταποκρίθηκαν στη διαδικασία συμπλήρωσης του      ερωτηματολογίου (follow up).
• Κωδικοποίηση των πρώτων απαντήσεων της έρευνας πεδίου και δημιουργία ενιαίας βάσης δεδομένων σε μορφή   SPSS.
• Ομογενοποίηση και καθαρισμός της βάσης δεδομένων.
• Στατιστική περιγραφική ανάλυση  των πρώτων αποτελεσμάτων της έρευνας πεδίου.
• Επικοινωνία με επιχειρήσεις του δείγματος για αναζήτηση στοιχείων που εκκρεμούν και διόρθωση λαθών που   πιθανότατα έγιναν κατά τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου από τα στελέχη των ιδρυτικών ομάδων.

 

Α/Α Τίτλος Παραδοτέου Είδος παραδοτέου Αρχείο
01

Participation Intensity and role of knowledge-intensive entrepreneurship
firms in EU-funded research networks

Ανακοινώσεις σε συνέδρια
 
02

A conceptual framework for analyzing knowledge-based entrepreneurship

Ανακοινώσεις σε συνέδρια
 
03

Exploring the characteristics of knowledge-based entrepreneurs in Greece

Δημοσιεύσεις σε
επιστημονικά περιοδικά
04
Exploring the characteristics of Knowledge-Based Entrepreneurship in Greek high-technology sector
Ανακοινώσεις σε συνέδρια
 
05
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΥΨΗΛΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Διδακτορική Διατριβή